سه شنبه 17 دي 1387
صفحه اصلي arrow کلوپ زیبایی و سلامت arrow اخبار سلامتی arrow چای سبز از خطر بيماری های مرگبار می کاهد
محصولات فروشگاه (تصویر را کلیک کنید)
Advertisement
چای سبز از خطر بيماری های مرگبار می کاهد _CMN_PDF_ALT چاپ _CMN_EMAIL_ALT
رتبه بندي توسط كاربر: / 0
ضعيفعالي 
با همكاري ارسالی توسط محمد دلاور   
۲۲ دي ۱۳۸۵

 

 

چای سبز برای حفظ سلامتی بسیار موثر است

مطالعه ای تازه در ژاپن نشان می دهد که نوشيدن چای سبز می تواند خطر مرگ در اثر ابتلا به طيفی از بيماری ها را به ميزان قابل توجهی کاهش دهد.

محققان با بررسی اطلاعات پزشکی بيش از 40 هزار نفر دريافتند که چای سبز خطر مرگ در اثر بيماری قلبی را بيش از 25 درصد کاهش می دهد.

اما متخصصان قلب در بريتانيا می گويند که اين فوايد ممکن است ناشی از رژيم غذايی ژاپنی ها در کل باشد چرا که غذاهايی که مردم اين کشور عادت به مصرف آنها دارند از غذاهای رايج در غرب سالم تر است.

نتايج اين تحقيق در نشريه انجمن پزشکی آمريکا چاپ شده است.

صرفنظر از آب، چای پرمصرف ترين نوشيدنی در جهان است و هرساله سه ميليارد کيلوگرم چای در جهان توليد می شود.

مطالعات انجام شده در آزمايشگاه ها و به روی حيوانات نشان داده است که به خصوص چای سبز (در مقايسه با چای تيره) دارای فوايد زيادی برای سلامتی است.

بيشترين بهره برای زنان

در اين مطالعه که در سال 1994 آغاز شد محققان دانشگاه توهوکو فوايد احتمالی چای سبز برای انسان را بررسی کردند.

آنها اطلاعات مربوط به 40 هزار و 530 فرد سالم 40 تا 79 ساله اهل شمال ژاپن، جايی که چای سبز مصرف زيادی دارد، را بررسی و تحليل کردند.

در حدود 80 درصد مردم اين منطقه چای سبز می نوشند به طوری که بيش از نيمی از آنها روزانه سه فنجان يا بيشتر از آن مصرف می کنند.

اطلاعات مربوط به اين افراد برای مدت 11 سال (1995 تا 2005) دنبال شد. در پايان اين دوره 4 هزار و 209 نفر از آنها به دلايل گوناگون درگذشته بودند.

پژوهشگران همچنين داده های جمع آوری شده در طول 7 سال (1995 تا 2001) را بررسی کردند تا مرگ و مير در اثر علل مشخص را بررسی کنند.

در اين دوره هفت ساله، 892 نفر از بيماری قلب و 1134 نفر در اثر سرطان درگذشتند.

در طول مطالعه 11 ساله، نرخ مرگ در اثر کليه عوامل، برای کسانی که روزانه 5 فنجان يا بيشتر چای سبز نوشيده بودند در مقايسه با کسانی که يک فنجان يا کمتر نوشيده بودند 16 درصد کمتر بود.

مطالعه 7 ساله برای کشف علل خاص مرگ و مير نيز نشان داد که خطر مرگ در اثر بيماری قلبی برای گروهی که 5 فنجان يا بيشتر چای سبز می نوشند، 26 درصد کمتر بود.

ولی هيچ رابطه قابل توجهی ميان مصرف چای سبز و مرگ در اثر سرطان مشاهده نشد.

در سراسر اين مطالعه فوايد چای سبز ظاهرا برای زنان بيشتر بود.

زنانی که روزانه پنج فنجان يا بيشتر چای سبز می نوشيدند - در مقايسه با کسانی که يک فنجان يا کمتر مصرف می کردند - 31 درصد کمتر با خطر مرگ در اثر بيماری قلبی روبرو بودند.

اما اين مطالعه رابطه ای ميان مصرف چای سياه يا اولانگ و کاهش خطر مرگ در اثر بيماری قلبی نيافت.

'آمار پايين بيماری'

دکتر شينيچی کورياما، که اين مطالعه تحت سرپرستی او انجام شد، گفت: "مهمترين يافته اين است که چای سبز ممکن است عمر افراد را از طريق کاهش خطر بيماری قلبی افزايش دهد."

اما الن ميسون، پرستار قلب در بنياد قلب بريتانيا، گفت که رژيم غذايی ژاپنی ها در مجموع خيلی سالم است و اين يافته ها ممکن است در مورد کسانی که به سبک غربی غذا می خورند صادق نباشد.

وی گفت: "آمار بيماری قلبی در ژاپن هم اکنون يکی از کمترين ها در جهان است و تصور می شود رژيم غذايی ژاپنی ها نقشی عمده در پايين نگاه داشتن آن بازی می کند."

وی با اشاره به اينکه چربی اشباع شده در غذاهای رايج در بريتانيا بيشتر از ژاپن است، ابراز ترديد کرد که نوشيدن همان مقدار چای سبز در بريتانيا تاثيری عمده بر نرخ ابتلا به بيماری قلبی داشته باشد.

 بخش علمی بی بی سی
 
نکته:
 
اگر مصرف چای سبز کمی برای شما سخت است آن را به نسبت مساوی با چای عادی مخلوط نموده دم کنید و میل کنید تا از خواص آن بهره برده و زیاد هم خوردن آن برایتان سخت نباشد.
 
دکتر گودرزی
آخرين بروز رساني ( ۲۲ دي ۱۳۸۵ )
 
< قبل   بعد >
محبوب ترین ها
انسان کم خردی، برای گرفتن یک پروانه دشت وسیعی از گل ها را لگد مال کرد.
 
زیبایی و جوانی پوست و مو

 bilboard2.jpg

فروشگاه  

نظرخواهی از اعضا

در نظر خواهی بزرگ وب سایت داروخانه سبز شرکت کنید

ثبت نام و ورود اعضا





فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
نظر اعضا و مشتریان

  'با سلام و تشکر از زحمات شما 

به نظر بنده محصولات شما از نظر اینکه بسیار مطمئن است و ما میتوانیم با خیال راحت از اصل بودن کالا آن را خریداری کنیم بسیار خوب است. به دلیل افزایش اجناس تقلبی در بازار فروشگاه شما قابل اطمینان صد در صد است .  اما از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با مراکز دیگر ندارد.
با تشکر فراوان'
صدرا یادگارپور
' BA SALAM,
BANDEH AZ MAHSOLATE SHOMA ESTEFADEH KARDEH VA RAZI HASTAM OMIDVARAM HAMISHEH MOVAFAGH BASHID
BA EHTERAM '
ZAHRA
'با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات 
من از محصول شامپوی گیاهی 12 عصاره ی شما رضایت کامل دارم
(طوری که هنوز مزه اش زیر دندونمه ! )
و اگه شرایط خرید مجددش فراهم بشه خیلی دوست دارم بازم از اون استفاده کنم !
راستی - یه وبلاگ پزشکی دارم .
 کد بنر بالای سایتتون رو برام ایمیل کنید تا تو وبلاگم بذارم
موفق باشید'
عظیمی
سلام
پوست سر من هر از چند گاهی جوش های ریزی میزد و هارش داشت.از وفتی شامپو 12 عصاره رو استفاده می کنم کلا این مشکل رفع شده.من که راضی هستم.
 
 
باسلام وخسته نباشدبه شماوهمكاران محترمتان.
باتشكرازمحصولات خوب شما چون من ازمحصولاتي كه ازشماخريداري نموده ام بسيارراضي بوده ام بخصوص ازماسك پاكسازي پوست درحالاحاضرخواستار4 عددماسك پاكسازي وروشن كننده پوست وصابون هاي هديه آن مي باشم كه فيش پرداختي آن رابرايتان بضميمه ارسال مي دارم
باتشكر
زيباكاوياني
 
 
با سلام خدمت شما عزیزان.بنده حدود 2 سالی است که از محصولات شما استفاده میکنم و کاملا هم راضی هستم و محصولات شما رو هم به دیگران توصیه میکنم.

علی اصغر فرهنگی 
 

نظر شما برای ما مهم است

 لطفا نظر بدهید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حاضرین در سایت
حاضرين: 1 مهمان حاضر

 3DCollection.jpg

Contact us  

Copyright © 1387 Dr.Goodarzi Internet Pharmacy, All rights reserved.
Developed by Mambolearn Team